The Fact About درمان ریزش مو هورمونی That No One Is Suggesting

Wiki Article

در ریزش غیر طبیعی مو، ممکن است متوجه شوید که موهایتان به طور ناگهانی به مقدار زیاد می ریزد، یا بعد از شانه کردن یا برس زدن موهایتان به شدت می ریزد، یا شکسته است یا نمی تواند رشد کند.

ماینوکسیدیل (روگین)؛ این یک داروی موضعی است که برای درمان آلوپسی یا طاسی استفاده می‌شود. برای تمام الگوهای ژنتیکی ریزش مو، هم در مردان و هم در زنان این دارو مورداستفاده قرار می‌گیرد. می‌توان آن را به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین درمان‌های دارویی ریزش مو در نظر گرفت.

اگر همزمان با هر یک از علائم زیر دچار ریزش مو شدید به پزشک مراجعه کنید:

اگر مصرف قرص فیناستراید یا محلول ماینوکسیدیل به اندازه کافی پاسخگو نباشند و یا ریزش موها به حدی پیشرفه باشد که دیگر فولیکولهای زیادی برای تقویت باقی نمانده باشند می تواند از روش جراحی و کاشت مو نیز استفاده کنید.

حرارت بالا باعث خرد شدن و شکستن تارهای مو می‌شود. اگر می‌خواهید موهای خود را حالت دهید، آنها را صاف و یا فر کنید، از دستگاه‌های مطمئن استفاده کنید، همچنین سری داغ آنها را برای طولانی مدت روی موی خود قرار ندهید و هر ۱۰ ثانیه دستگاه را جا به جا کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که اگر حرارت بالای وسیله حالت‌دهنده شما، گوش یا انگشتان دستتان را می‌سوزاند، یعنی حرارتش بسیار بالا است و می‌تواند به همان اندازه موجب سوختن مو هم بشود.

دارو – تعداد زیادی از داروهای تجویز شده ممکن است بر رشد مو تأثیر بگذارد، از جمله داروهای درمان ریزش ریش سرطان، افسردگی، آرتریت، نقرس و فشار خون بالا و همچنین داروهای رقیق کننده خون.

اون هم ریزش موی سرد که گاهی ناشی از یک استرس شدید قطعه‌ای از مو میریزه. این یک نسخه گرم موضعی داره که بایستی اجرا بشه و حجامت موضعی سوزنی روی سر . خوراک گرمی ها ،روغن سیاه دانه به همراه پیاز عنصل که یک مقداری کمی باید بهش اضافه بشه درمان الوپسی منتشره.

درمان های مکمل و جایگزین، مانند طب سوزنی و درمان با اشعه ماوراء بنفش نیز یک راه دیگر برای کنترل انواع ریزش مو است.

اگر نیاز به صحبت با شخصی دارید، از پزشکان ما در مورد ریزش موهایتان سؤال کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می‌توانید ماینوکسیدیل ۲% یا ۵% را با توجه به میزان ریزش موی خود تهیه کنید. پزشکان متخصص مو و بسیاری از داروخانه‌ها محصولات مختلف برای درمان ریزش مو را هم توصیه می‌کنند. از عوارض آنها اطلاعات کسب کنید و سپس به سراغ مصرفشان بروید.

ممکن است متوجه افزایش ریزش مو شوید که به طور ناگهانی رخ می دهد، موهای کوتاه یا شکسته یا ریزش موی تکه تکه بسته به انواع ریزش مو .

این عوارض به تدریج با عادت پوست به ماینوکسیدیل از بین می روند و از طرفی با قطع مصرف نیز عوارض ماینوکسیدیل سریعا قطع می وند.

اما یک نوع ریزش موی دیگه داریم که اون هم سرده ، که هم در زنان و هم در مردان اتفاق میفته. این ریزش سکه ای مو ، یک سکه مو تخلیه میشه،تاس میشه اینو بهش میگن الوپسی . اگر کل سر بود که حتی موی ابرو هم میریزه اون الوپسی منتشر هست .

Report this wiki page